REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO RENGUM.PL
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Sklep internetowy, działający pod adresem RENGUM.PL , prowadzony
jest przez firmę RENGUM Dariusz Wójcik , z siedzibą w Broku,
ul.Akacjowa 1, 07-306 Brok przy trasie Nr. E67 - E8 o numerze NIP
PL7591009917, oraz numerze Regon 142701920 zwaną dalej w
regulaminie RENGUM.
2. ZASADY DOKONYWANIA ZAKUPÓW
2.1. Sklep internetowy znajdujący się pod adresem RENGUM.PL , służy do dokonywania zakupów oryginalnych lub nowych zamienników, artykułów gumowych , silikonowych , metalowych , plastikowych ,elektrycznych , chemicznych , elektronicznych.
2.2. Zakupy w sklepie internetowym RENGUM.PL mogą być dokonywane wyłącznie przez osoby pełnoletnie. Podstawowym warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia na stronie RENGUM.PL, wybór formy płatności i przesłanie zamówienia.
2.3. Zamieszczone na stronach sklepu ceny są jedynie zaproszeniem do składania ofert w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Prezentowany katalog produktów nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a ma jedynie charakter informacyjny.
2.4. Przyjęcie przez sklep internetowy każdego złożonego zamówienia jest potwierdzane drogą e-mailową lub telefoniczną przez obsługę sklepu. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie potwierdzenia zamówienia przez pracownika RENGUM.PL
2.5. Zamawiający może wprowadzić ewentualne korekty do zamówienia wyłącznie do momentu jego ostatecznego potwierdzenia w trakcie rozmowy telefonicznej z konsultantem działu obsługi sklepu internetowego RENGUM.PL
2.6. Wysyłając zamówienie, Zamawiający oświadcza, że zapoznał się z treścią Regulaminu sklepu, w szczególności z możliwością odstąpienia od umowy, zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 roku "O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny", (Dz.U. 2000 Nr 22, poz. 271) i akceptuje jego postanowienia.
2.7. Sklep internetowy RENGUM.PL przyjmuje zamówienia przez całą dobę we wszystkie dni roku. Zamówienia złożone w niedziele i święta rozpatrywane będą w kolejności ich złożenia w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym zamówienie zostało złożone.
2.8. RENGUM zastrzega sobie prawo odrzucenia błędnie lub częściowo wypełnionych formularzy zamówienia.
Zamówienia będą odrzucane również gdy:
a. we wskazanym czasie nie zostanie uiszczony przelew w należytej wysokości lub
b. przesyłka nie zostanie odebrana od kuriera
2.9. Oferta sklepu internetowego RENGUM.PL obowiązuje na terenie Rzeczpospolitej Polskiej i Unii Europejskiej. Zamówienia należy składać w języku polskim.
2.10. Ceny podawane w sklepie internetowym RENGUM.PL są cenami wyrażonymi w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT.
2.10.1 Sklep RENGUM.PL zastrzega sobie prawo do zmiany cen bez uprzedniego informowania o tym Zamawiającego, z zastrzeżeniem że zmiany cen nie dotyczą zamówień będących w trakcie realizacji. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili potwierdzenia zamówienia przez obsługę sklepu. W przypadku gdy cena podana w potwierdzeniu zamówienia jest różna od ceny znajdującej się w sklepie internetowym klient ma prawo rezygnacji z zamówienia.
2.11. Firma RENGUM prowadząca sklep internetowy, wystawia dokument sprzedaży, którym jest paragon lub faktura VAT.
2.12. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie lub u dostawców sklepu. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem Zamawiający jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzje o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia).
2.13. RENGUM zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówień niezgodnych z prawem bez podania przyczyny.
3. WARUNKI DOSTAWY TOWARÓW
3.1. Zamawiający może wybrać następujące formy dostawy zamówionego towaru:
a. dostawa za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej - przedpłata
b. odbiór osobisty w głównej siedzibie firmy RENGUM pod adresem : 07-306 Brok ul.Akacjowa 1
c. dostawa za pośrednictwem Poczty Polskiej - pobranie,
d. dostawa za pośrednictwem firmy kurierskiej - pobranie.
Koszty przesyłki pokrywa kupujący. Cennik usług transportowych ujęty jest w boksie koszt dostawy firmy RENGUM
3.2. Firma RENGUM będzie dążyła do rozpatrzenia złożonego zamówienia najpóźniej w terminie 24 godzin roboczych od momentu złożenia przez Zamawiającego zamówienia przez wypełnienie i wysłanie formularza zamówienia dostępnego na stronie www.rengum.pl, z zastrzeżeniem pkt 2.7 jednak termin ten może ulec wydłużeniu w przypadku dużej ilości zamówień.
3.3. Rozpatrzenie złożonego zamówienia polega na:
3.3.1. sprawdzeniu przez firmę RENGUM kompletności wysłanych danych,
3.3.2. skontaktowaniu się elektronicznie lub telefonicznie z Zamawiającym celem potwierdzenia tych danych oraz ilości, rodzaju i ceny zamawianego towaru.
Jeśli Zamawiający potwierdzi wszystkie informacje, jego zamówienie zostanie ostatecznie zaakceptowane o czym zostanie powiadomiony za pomocą wiadomości e-mail. Po ostatecznym zaakceptowaniu zamówienia nie można go już modyfikować.
3.4. Ostateczne zaakceptowanie zamówienia oznacza, że do Zamawiającego zostaje wysłany zamówiony towar, za pobraniem. Gdy płatność następuje przelewem, towar zostaje wysłany do Zamawiającego, gdy na rachunek RENGUM wpłyną odpowiednie środki. W momencie przekazania przesyłki do rąk kuriera, Zamawiający otrzymuje wiadomość e-mail informującą o tym fakcie oraz o danych na temat numeru przesyłki, przewidywanego czasu dostarczenia oraz numeru wystawionej faktury / rachunku.
3.5. W momencie odbioru przesyłki Zamawiający ma prawo do sprawdzenia zawartości paczki w obecności pracownika firmy doręczającej. Jeżeli przesyłka nie zawiera wskazanego w zamówieniu towaru, towar jest inny niż zamawiany, lub towar jest uszkodzony, Zamawiający ma prawo nie przyjmować przesyłki, o czym powinien niezwłocznie powiadomić RENGUM telefonicznie kontaktując się z przedstawicielem Biura Obsługi Klienta sklepu internetowego RENGUM.PL lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@rengum.pl
3.6. W przypadku wyboru przez Zamawiającego sposobu dostawy określonego w pkt 3.1.a, płatność za zamówione towary może zostać dokonana wyłącznie w formie przedpłaty.
3.7. Niezbędnym warunkiem odbioru osobistego zamówionego towaru w głównej siedzibie firmy RENGUM, jest okazanie dowodu tożsamości, podanie numeru zamówienia oraz zapłaty za zamówienie.
3.8. Przewidywany czas dostawy i jej koszt został określony w tabeli kosztów. Koszty dostaw mogą ulec zmianie wraz ze zmianą cenników operatorów.
3.9. W celu ułatwienia i usprawnienia procesu kupowania za pośrednictwem witryny RENGUM.PL, pomiędzy klientem a sklepem prowadzona jest korespondencja e-mailowa.
W jej ramach kupujący będzie otrzymywał na podany przy logowaniu adres mailowy wiadomości dotyczące zamawianych przez niego produktów. Za wyjątkiem informacji dotyczącej anulowania zamówienia na życzenie klienta lub z powodu braku towaru, wszystkie e-maile zawierają numer zamówienia, listę zamówionych towarów, kwotę i wybrany sposób płatności, oraz sposób dostarczenia, a także dane odbiorcy.
Potwierdzenie zamówienia - W momencie całkowitego zaakceptowania zamawianych produktów, oraz sposobu płatności i odbioru, klient otrzymuje informację potwierdzającą złożenie zamówienia. Zawiera ona numer zamówienia, wyszczególnienie wybranych towarów, wybrany sposób zapłaty i doręczenia, z podaniem adresu docelowego lub siedziby firmy RENGUM w którym zamówienie zostanie odebrane.
Płatność przelewem - W przypadku kiedy klient wybrał płatność przelewem, może otrzymać dwa rodzaje informacji, w zależności od tego czy potwierdzenie przelewu przebiegło pomyślnie, czy nie. W tym drugim przypadku, e-mail zawiera prośbę o ponowienie próby zapłaty.
Brak potwierdzenia przelewu - W sytuacji kiedy kolejne próby zapłaty przelewem lub kartą kredytową są nieskuteczne, klient otrzymuje stosowną informację o zaistniałym problemie, z prośbą o kontakt z Biurem Obsługi Klienta, i zastrzeżeniem że realizacja zamówionych pozycji została wstrzymana do czasu wyjaśnienia sytuacji.
Częściowa kompletacja zamówienia - Może zajść również sytuacja kiedy nie wszystkie zamówione pozycje są osiągalne. W takim przypadku klient otrzymuje wiadomość z informacją o tym jakie pozycje zostały skompletowane i w jego gestii pozostaje decyzja czy anulować całe zamówienie, czy realizować w kształcie w jakim jest w danym momencie możliwe. W zależności od decyzji podjętej przez kupującego zostanie wysłany e-mail potwierdzający całkowite anulowanie zamówienia, bądź potwierdzenie realizacji nie pełnego. W przypadku nie podjęcia przez klienta żadnej decyzji dotyczącej częściowej kompletacji zamówienia w przeciągu 4 dni, zamówienie zostaje automatycznie anulowane, o czym klient zostaje powiadomiony stosowną wiadomością elektroniczną.
Kompletacja i wysłanie zamówienia - Po całkowitym skompletowaniu zamówionych pozycji i ich wysłaniu klient otrzymuje wiadomość potwierdzającą ten fakt, oraz jednocześnie informującą po jakim minimalnym czasie przesyłka powinna zostać dostarczona do adresata lub być do odebrania w siedzibie firmy RENGUM.
Anulowanie zamówienia - W przypadku anulowania zamówienia na wyraźne życzenie klienta lub z powodu braku zamawianego towaru w magazynie, kupujący otrzymuje stosowną informację wraz z podaniem przyczyny anulowania.
4.1. Zwrot zakupionego w naszym sklepie towaru możliwy jest w terminie nie dłuższym niż 10 dni od dnia doręczenia towaru, po wcześniejszym uzgodnieniu z obsługą e-sklepu.
4.2. Zwracany towar powinien być zabezpieczony oryginalnym opakowaniem, nie może nosić śladów używania oraz nie może być uszkodzony. W przypadku naruszenia tych zasad zastrzegamy sobie prawo do nie przyjęcia zwracanego towaru.
4.3. Procedura wymiany/zwrotu towaru polega na przesłaniu go łącznie z dokumentami (paragon lub faktura vat).
4.4. Koszt zwrotu (transportu) przesyłki ponosi klient.
4.5. Podstawą reklamacji jest kserokopia faktury lub paragonu zakupu oraz, w niektórych przypadkach karta gwarancyjna dołączona do produktu.
a. Jeżeli towar był w momencie jego odebrania uszkodzony należy w obecności kuriera spisać protokół i uszkodzony towar wysłać za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD
b. Jeżeli przesyłka nie dotrze do Państwa mimo przyjęcia zamówienia i potwierdzenia go, prosimy o niezwłoczny kontakt telefoniczny.
c. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy kontaktować się mailowo lub telefonicznie.
4.6. Zwrot należności otrzymasz przelewem na konto bankowe.
4.7. Przesyłki zwrotne wysłane za pobraniem nie będą odbierane.
5. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
5.1. Firma RENGUM zastrzega sobie prawo do:
a. zmiany cen oraz ilości towarów w ofercie sklepu internetowego w ciągu dnia,
b. wycofania poszczególnych produktów z oferty sklepu internetowego RENGUM.PL,
c. wprowadzania nowych towarów do oferty sklepu internetowego RENGUM.PL,
d. przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży.
e. towar w promocji lub wyprzedawany nie podlega zwrotowi!
5.2. Składając zamówienie nabywca akceptuje niniejszy regulamin.
5.3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy o szczególnych warunkach o sprzedaży konsumenckiej.
5.4. Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
5.5. W przypadku chęci zamówienia hurtowego, prosimy o kontakt na adres e-mail: biuro@rengum.pl
5.6. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania umowy.
5.7. RENGUM zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu bez podania przyczyny i bez wcześniejszych uprzedzeń. Wszelkie zmiany regulaminu będą publikowane na bieżąco na łamach sklepu w zakładce „REGULAMIN”